Bo liczy się każda kropla

Przy okazji pierwszego posta witam was Panie, a także Panowie, którzy zagubili się na moim blogu. Czy jestem ekspertką? Nie, nie jestem. Czy samochody to moja pasja? Trudno powiedzieć, na pewno w jakimś stopniu tak, jednak wahacza sobie sama nie wymienię, blachy nie wyklepie, a nawet z oponą podejrzewam, że miałabym problem, z powodu braku siły. Jednakże jestem czynną uczestniczką ruchu drogowego od kilku lat. Moją prawdziwą pasją jest fotografia, to dzięki niej zaczęłam się co nieco interesować motoryzacją, gdyż jak się to mówi samochody wpadły mi w obiektyw. Dostrzegłam ile błędów popełniam, teraz chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami i ustrzec innych początkujących kierowców oraz baby za kierownicą przed skutkami złej eksploatacji auta.

Litr do litra, a będzie...

Aż prosi się o jakieś kreatywne przełożenie na język motoryzacyjny powiedzenia "grosz do grosza, a będzie kokosza". Jest tylko jeden mały szkopuł. W przypadku samochodów oszczędzanie paliwa co do kropelki nie przyniesie nam zysków,  a tylko straty w perspektywie dłuższego czasu. Ekonomiczna jazda to jedno, a logika i zdrowy rozsądek to drugie. Trzeba odpowiednio wyważyć, znaleźć złoty środek w stylu jazdy. Zmienianie biegów do góra 2000 tysięcy obrotów nie zawsze jest dobre, wręcz szkodliwe - szczególnie pod górkę. Pomyśl jakbyś ty się czuła/czuł wjeżdżając na rowerze pod górkę na najwyższej przerzutce? Gwarantuje, że jeśli taki człowiek znalazłby się na szczycie to już nie miałby sił na dalszą podróż. No, ale niektóre osobniki widząc górkę uporczywie nie redukują biegów, cisną wykorzystując te 30% koni mechanicznych, to że cylindry są heblowane przez tłoki nic ich nie obchodzi, bo liczy się każda kropla.

Pamiętaj samochód to Twój niewolnik, możesz go zarzynać ile się da. Tylko licz się z tym, że nieżywy niewolnik to bezużyteczny niewolnik, a jego leczenie czasem bywa drogie. Wybór należy dla Ciebie, osobiście radzę czasem machnąć ręką na te parę kropli w morzu baku.
First

Jeśli jesteś spamerem, to postaraj się chociaż napisać merytoryczny komentarz, a może zostawię go wraz linkiem. Emoticon Emoticon